tirsdag den 30. juli 2013

Opskrift: Banankage uden sukker/Vi ses om en uge!

Da jeg skal rejse i dag havde jeg lovet, at tage en kage med på arbejde. De er nogle sukkergrise på mit arbejde, men jeg fortalte dem først, at der ikke er noget sukker i denne kage efter de havde spist den, og der var ingen af dem der havde gættet det hvis ikke jeg havde sagt det!
Super lækker kage uden tilsat sukker fundet på denne blog.



Ingredienser:
  • 125 gram speltmel (andet mel kan bruges)
  • ½ tsk. bagepulver
  • ½ tsk. salt
  • 1 tsk. kanel
  • 1 æg
  • 1 spsk. olivenolie
  • 25 gram honning
  • Korn fra 1 vaniljestang (alternativt: 1 tsk. vaniljesukker)
  • 3 små modne bananer
  • Evt. forskellige nødder eller mørk chokolade
Fremgangsmåde:
  • Bland mel, bagepulver, salt og kanel i en skål.
  • Pisk æg, olie, honning og vanilje i en anden skål.
  • Vend melblandingen i æggeblandingen.
  • Mos herefter bananerne og vend dem i dejen.
  • Til sidst kan nødder og/eller chokoladestykker tilsættes dejen.
  • Bag i ovnen ved 180 grader i 50-60 minutter.

Jeg ved ikke om jeg har mulighed for at få blogget imens jeg er afsted, men jeg vender stærkt tilbage når jeg er hjemme igen om en uge! 
Hav det rigtig godt imens! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar