lørdag den 20. juli 2013

Sådan taber du fedt!

Jeg er sikker på at rigtig, rigtig mange har gået og trænet og spist sundt og alligevel ikke rigtigt se resultater. 
Forklaringen på dette er mange gange, at der kommer for mange kalorier indenbords. Selvom man har skåret slik og junkfood helt ud af kosten, kan man sagtens få rigtig mange kalorier ind alligevel. Jeg har været rigtig slem til at spise mange små måltider i løbet af en dag. Selvom det eksempelvis er frugt er det jo stadigvæk mange kalorier hvis du spiser fem æbler i løbet af dagen ud over dine måltider.
En kvinde skal have omkring 2000 kcal om dagen, men indtager i gennemsnit 10% mere om dagen - dvs. 200 kcal for meget om dagen. Dette løber op i 1400 kcal om ugen og 6000 kcal for meget om måneden! 
3500 kcal omdannes til 500 g fedt, så derfor er det ikke mærkeligt hvis du føler at du ikke rykker dig på trods af at du dyrker motion eller endda tager lidt på. 


Hvis du ønsker et vægttab skal du derfor tænke over hvad du spiser. Hvis du gør det behøver det slet ikke at være så svært at smide et kilo rent fedt om måneden!


Husk Fog altid ikke at lade det tage overhånd! 

2 kommentarer:

  1. Ikke for at være negativ, men din udregning er ikke helt rigtig eftersom 1 pound ikke vejer det samme som 1 kg. 1 pound svarer ca. kun til 400 g. og IKKE 1 kg,

    Hvilket rent faktisk vil sige at et kg. fedt ca er 8-9000 kcal ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe :-)
      Tak for din kommentar, men jeg har faktisk også skrevet at 3500 kcal omdannes til ca 500 gram fedt og ikke et kilo :-) nedenunder har jeg skrevet at det ikke behøver at være svært at smide et kilo om måneden, det kan jeg godt se måske kan misforstås. Med det mente jeg bare, at hvis man "sparer" 3500 kcal (eller bare halvdelen) om ugen i en måned kan man smide et kilo om måneden :-)

      Håber at det giver mening.
      Kh Ida

      Slet