fredag den 7. juni 2013

Delmål + belønninger!

I dette indlæg skrev jeg om, hvor motiverende det kan være at sætte nogle gode delmål for sig selv, for at arbejde sig frem mod sit endelige mål. Det er super vigtigt at være realistisk omkring sine mål, for at undgå at opleve en masse demotiverende nederlag.
Efter min tanita måling i mandags, har jeg nu endelig fået nedskrevet mine mål, så nu skal der virkelig arbejdes! :-)
For at motivere mig selv mest muligt, har jeg også fundet nogle små belønninger som jeg kan  forkæle mig selv med når jeg når mine mål :-)



Delmål 1:
5 km løb på 23 minutter!
Dette er et mål som egentlig ikke er nogen ret stor udfordring. Jeg har dog valgt, at sætte det som mål alligevel, dels for at komme godt i gang, og dels pga. min skinnebensbetændelse som simpelthen er så demotiverende og irriterende!

Belønning: Farvning af vipper.

Delmål 2:
10 km løb uden pause!
Jeg har aldrig gennemført 10 km løb før. Jeg er faktisk ikke i tvivl om, at jeg er i form til det, men jeg er nødt til at træne min krop op til det, for ikke at gå i stykker.

Belønning: Ny sports bh

Delmål 3:
10 km på ... minutter!
Når jeg engang har gennemført de 10 km løb vil jeg sætte et mål for hvor hurtigt jeg skal kunne løbe 10 km. Dette vil jeg have et bedre bud på når jeg har nået delmål 2 :-)

Belønning: Nye håndvægte. 

Delmål 4:
15 km løb uden pause!
Dette mål tror jeg bliver en udfordring, fordi at jeg virkelig er nødt til at vente på, at min krop kan følge med min form. Men det bliver sejt når jeg når kan gennemføre!

Belønning: Træningstøj fra Kari Traa.

Endeligt mål:
Fedtprocent på 19%
Min Tanita måling sagde, at min ideelle fedtprocent hedder 19% hvis jeg skal være i topform - og det skal jeg selvfølgelig! ;-)

Belønning:
Nye løbesko!




Jeg skal igang med at arbejde mig frem mod mine mål med det samme! 
Jeg vil meget gerne høre, om nogle af jer har nogle mål med jeres træning? :-) 

Husk at du kan følge mig på bloglovin' lige her :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar