søndag den 16. juni 2013

Muffin med sød kartoffel

Her kommer opskriften på den ene af de to slags muffins jeg lavede i går :-) 
Opskriften er lånt fra Proteinopskrifter.dk som jeg elsker!! Der er så mange lækre opskrifter derinde, og jeg kan kun råde jer alle til at tjekke det ud :-) 

Til disse muffins skal du bruge: 

200 g sød kartoffel
55 g banan
35 g proteinpulver med chokoladesmag 
20 g affedtet kokosmel (jeg brugte dog bare almindeligt kokosmel) 
110 g æggehvide 
20 g sukrin (jeg brugte lidt sød i stedet for) 
5 g kakaopulver 
1 spsk vanilieessens (jeg brugte vaniljepulver) 
1 tsk bagepulver 
20 g mørk chokolade 

Jeg tilføjede også en spsk kanel, og det var utroligt godt! 



Fremgangsmåde: 
1. Start med at koge skrælle og koge den søde kartoffel.
2. Når kartoflen er kogt skal den moses sammen med bananen. 
3. Tilfør alle de tørre ingredienser bortset fra chokoladen og rør rundt.
4. Tilfør æggehviderne og rør rundt til dejen er jævn. 
5. Kom herefter dejen i muffinsforme og bag i ovnen i ca 25 minutter ved 160 grader.
6. Smelt til sidst chokoladen i vandbad og kom det på toppen af de afkølede muffins.

Ifølge proteinopskrifter.dk indeholder disse lækre muffins 161 kcal, 4,4 g fedt, 16,2 g kulhydrater og 13,6 g protein pr 100 g. Lækkert og sundt alternativt til en kalorietung brownie! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar