søndag den 26. maj 2013

Havregryns klatkager!

Jeg spiser næsten altid havregrød eller havregryn om morgenen, så da jeg stod op i morges gik jeg igang med at lave havregrød. Da den var færdig kom jeg dog i tanker om, at jeg en gang havde læst, at man kan lave en slags klatkager ud af havregrød hvis man rører æg i! Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg har læst det henne, men jeg syntes at det var sådan en god idé, at jeg fik lyst til at prøve, så jeg kastede mig ud i lidt af et eksperiment ;-)



Målene er kun ca. mål da jeg allerede havde lavet min havregrød da jeg gik igang.

Ingredienser:Ca. 60 g. havregryn
2 æg
Evt. proteinpulver

Fremgangsmåde:
Lav din havregrød som du plejer - dette kan både gøres i gryde eller i mikrobølgeovn. Rør derefter de to æg i og bag dem på en plade som små "klatter".
Super nemt!

Da jeg var ca. halvvejs kom jeg til at tænke på, at det sikkert ville passe fint med noget chokoladeproteinpulver i. Derfor rørte jeg ca. 1/2 scoop i, og bagte resten færdige. Begge dele smagte super lækkert og var meget mættende. Succes! :-)

Jeg har tidligere lavet et indlæg om grahamspandekager som jeg også er stor fan af. Dem vil jeg også prøve med proteinpulver næste gang! 



Få opskriften på grahamspandekagerne her.


Husk at du kan følge mig på Bloglovin' lige her.

Hav en dejlig dag!

2 kommentarer:

  1. Lækkert, det skal prøves!
    Er helt vild med din blog, den er virkelig motiverende! :-)
    Forresten så har jeg svaret på dine problemer med din neglelak inde på min blog :-)

    http://mmonicamichela.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sødt af dig, det er jeg rigtig glad for at høre! Og tak for dit svar :-)

      Slet