lørdag den 18. maj 2013

Tid til træning!

Jeg kender rigtig mange, som ønsker et vægttab eller at komme i bedre form, men som ikke får gjort noget ved det, fordi de ikke synes, at de har tid til det. 
I lang, lang, lang tid tænkte jeg selv på samme måde, og det er først for nyligt, at jeg har indset, at det ikke behøver at tage alverdens tid.



For at få motion ind i min hverdag, er jeg begyndt at cykle på arbejde. Jeg har ca. 11 km, og i starten kunne jeg slet ikke overskue sådan en tur. Men det tager faktisk ikke længere tid, end hvis jeg tager det offentlige, og hvis jeg alligevel skal bruge 45 minutter hver vej, hvorfor så ikke bruge tiden fornuftigt? Nu cykler jeg nærmest ligemeget hvor jeg skal hen :-)



Derudover har jeg aftalt med mig selv, at jeg skal løbe hverdag. Og jeg holder det. Hvor lang tid tager det at løbe fem km? 25 min? 30 min? Det er altså ikke lang tid at hive ud af kalenderen på en hel dag!
Ligeledes med styrketræning. Jeg træner typisk 1-1 1/2 time når jeg styrketræner. Det er heller ikke meget sammenlignet med hvad jeg ellers bruger tid på, men hvis jeg virkelig har en travl dag bruger jeg måske bare 1/2 time med fokus på ben i stedet for 1 1/2 times træning for hele kroppen. 




30 minutter mere foran fjernsynet eller 30 minutters træning? ;-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar