torsdag den 9. maj 2013

Vær realistisk!

Jeg er netop kommet hjem fra en dejlig forlænget i Sverige med min familie. Internettet virkede desværre ikke deroppe, og jeg kunne derfor ikke komme til st blogge. 

Der er blevet snacket rigeligt på turen, og jeg har slet ikke lavet nogen form for motion! Ups! 
Men det er hvad der sker, og man skal give sig selv lov til at slippe hæmningerne en gang i mellem. Op på hesten igen!

Imens jeg var i Sverige kom jeg til at tænke på ens syn på sin egen krop, og det er hvad dette indlæg kommer til at handle om :-)


Hvordan er din kropsbygning?
Efter min mening, er det meget vigtigt at være realistisk, når du vælger at ændre din livsstil. Det er helt i orden at have mål - faktisk synes jeg ofte at det kan være noget af det mest motiverende - men pas på med at sætte for høje mål!
Jeg er ca. 1.60 høj. Lige meget hvor meget jeg træner, og hvor sundt jeg spiser får jeg aldrig lange, smukke model-ben. Det kan ikke være anderledes. MEN! Det betyder ikke at jeg ikke kan have en smuk og veltrænet krop hvis jeg arbejder for det alligevel! :-)

DERFOR: Accepter din kropsbygning. Ligemeget om du er lav som jeg, høj, har kraftige knogler eller er spinkel kan du sagtens have indflydelse på hvordan din krop ser ud hvis du behandler den ordentligt vha. sund kost, motion og ikke mindst selvaccept. 


Husk din mad
Desuden er det vigtigt for mig at sige, et du ikke bliver sund ved at springe et måltid over!! Mad fungerer for os, som benzin fungerer som en bil. Hvis du ikke får noget indenbords, får du ikke noget energi til at går skole, gå på arbejde, træne osv.
Du kan ikke få en sund krop hvis du ikke har et sundt forhold til mad. Husk det nu! :-)











Tålmodighed
Sidst men ikke mindst: Vær tålmodig! Din krop kommer ikke til at forandre sig over natten, men hvis du bliver ved skal du nok komme til at se resultater! 
Det kan være demotiverende at vægten ikke flytter sig, men husk nu at vægten ikke viser alt! Hvis du taber en masse fedt men samtidig øger din muskelmasse kan vægten endda stige. Og det er ikke negativt! :-)






God træning! 
Ida :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar