mandag den 27. maj 2013

Lækker omelet med hytteost!

Jeg har lige spist en super lækker aftensmad!! Jeg elsker alt hvad der hedder omelet, det er sundt, hurtigt og lækkert. Derfor blev det også til en omelet i dag :-) Det kan godt være at den i virkeligheden er lidt mere egnet til frokost, men jeg havde altså sådan lyst til omelet! opskriften får I her: 

Ingredienser: 
1 løg
60-70 g broccoli 
100 g hytteost
2 æg 
Salt 
Peber

Fremgangsmåde: 
Hak løg og broccoli  (jeg kan godt lide at hakke løgene fint og broccoli groft). Steg grøntsagerne i lidt olie i et par minutter. 
Kom derefter hytteost og æg i en skål og bland godt med en gaffel. Tilføj salt, peber og evt andre krydderier (i dag brugte jeg spidskommen).
Til sidst hældes blandingen oven på grøntsagerne og steges i et par minutter. Når overfladen bliver stiv skal omeletten vendes og steges i ganske kort tid på den anden side også. 

Vupti - så er der lækker mad! 


Jeg undskylder for billedet - selvom omeletten er lækker er den ikke særlig fotogen ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar