søndag den 12. maj 2013

Slankekure - Go eller no go?

Godmorgen! :-) 

Jeg tror at stort set alle har prøvet at beslutte sig for at NU skal der altså tabes nogle kilo, NU skal jeg stoppe med at spise slik og NU skal jeg gå i skarp træning, og oplevet at det måske går fint i nogle uger men derefter falder fra hinanden igen. Og hvordan kan det være?  Hvorfor mister man motivationen så hurtigt?



En af grundende kan være nogle af de fantastiske lynkure mange af os sikkert har forsøgt os med, som lover at man smider 1 kilo om ugen. Jeg kender mange mennesker som har oplevet at smide et par kilo efter at have fulgt sådan en kur, men de fortæller alle, at kiloerne kommer tilbage ligeså hurtigt som de er blevet smidt, så snart de stopper kuren igen.
Efter min mening er slankekure ikke den rette løsning. Du kan ikke leve af kaloriefattig suppe resten af dit liv, så i stedet for at satse på en kur i to måneder, så lav en decideret livsstilsændring, som går ud på at behandle sin krop godt, hvor du fokuserer på at spise godt men lækkert!
Jeg tror, at mange mister motivationen til at spise sundt fordi, at det er for kedeligt, men sundt mad kan sagtens være lækkert! Kig i ugeblade og på nettet og skriv alle de gode opskrifter ned i en bog så du altid har dem :-)



Det er hårdt med en livsstilsændring i starten, men til sidst bliver det faktisk en vanesag - jeg taler af erfaring :-)
Dog er det vigtigt ikke at blive fanatisk. Der skal stadigvæk være plads til at skeje ud og forkæle sig selv. Det dør du ikke af, og det kan også være med til at undgå at du kører sur i det.



Hav en rigtig god dag alle sammen :-)

3 kommentarer:

  1. Små livsstilsændringer er helt klart vejen frem for et holdbart vægttab! Der er ingen hurtige løsninger, kun den benhårde vej!

    Taler af erfaring når jeg siger, det tager ca. dobbelt så lang tid at tabe de kilo, man har taget på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne ikke være mere enig!
      Tak for din kommentar :-) jeg er desuden vild med din blog!

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet